Podczas załadunku kontenerowców po stronie załadowanej znajduje się kilka ton obciążenia. W normalnej sytuacji jednostka przechyliłaby się pod ciężarem kontenera, co mogłoby spowodować utratę równowagi. Jest to jedno z wielu wyzwań związanych z budową statków, któremu firma S-two z powodzeniem stawia czoła za pomocą rozwiązań systemowych.
Dzięki uważnej kontroli balastu przegłębienie i myszkowanie statku podczas załadunku są ciągłe równoważone. To sterowanie kompensacyjne osiąga się za pomocą zaworów w zbiornikach balastowych na wodę. W ten sposób woda jest systematycznie pobierana lub wypuszczana, tak aby statek pozostawał stabilny w całym procesie załadunku.
Wielofunkcyjny system sterowania statkiem
Oprócz sterowania balastem do zapobiegania i kompensacji zakłóceń równowagi podczas załadunku i rozładunku, jak również dostosowania zanurzenia, istnieją także inne obszary, w których stosowany jest system sterowania statków firmy S-two, na przykład przenoszenie oleju bunkrowego i pompowanie zęz. Podczas gdy różne zawory różnorakich zbiorników na statku dawniej były sterowane naciśnięciem przycisku, obecnie mogą być w pełni zintegrowane i sterowane za pomocą panelu komputerowego. S-two oferuje w tym celu wielofunkcyjny system sterowania statkiem Poseidon. Jest to system modułowy, który można dostosować do wymagań kontenerowców, zbiornikowców do przewozu ropy naftowej, chemikaliów, gazowców, statków wielofunkcyjnych i statków luksusowych.
S-two kładzie duży nacisk na tworzenie wysokiej jakości kompletnych rozwiązań dla tych aplikacji. Oznacza to, że wszystkie komponenty systemu muszą spełniać wysokie wymagania związane z budową statków.
– Do wyposażenia szaf sterowniczych wybieramy komponenty z certyfikacją GL. Ułatwia to uzyskanie dopuszczeń, na przykład od Germanischer Lloyd, dla szafy sterowniczej, wyjaśnia Christoph Ihnen, dyrektor techniczny S-two.
– Ponadto ważna jest dla nas wysoka jakość i niewielki rozmiar komponentów szafy sterowniczej. Wszystko to zapewniają zasilacze i switche Ethernet firmy Weidmüller. – Ponadto ważna jest dla nas wysoka jakość i niewielki rozmiar komponentów szafy sterowniczej. Wszystko to zapewniają zasilacze i switche Ethernetowe firmy Weidmüller.
Wysoka dostępność dzięki redundantnemu systemowi zasilania
Towarzystwo Germanischer Lloyd (GL) wystawiło dopuszczenie GL dla wytrzymałych zasilaczy impulsowych gamy PRO-M i przełączników Industrial Ethernet firmy Weidmüller. Komponenty te mogą być wykorzystywane bez ograniczeń w budowie statków krajowych i międzynarodowych, w technicznych budynkach morskich i w obszarze offshore. W systemach S-two komponenty Weidmüller imponują swoimi wyraźnymi zaletami.
– Zwiększamy dostępność systemu, budując redundantne systemy zasilania. W tym celu oprócz zasilaczy PRO-M wykorzystujemy również moduły diodowe Weidmüller, powiedział pan Ihnen. – Głównym powodem tego wyboru było to, że nie musimy pozostawiać miejsca na chłodzenie pomiędzy różnymi modułami PRO-M, które instalujemy w szafie elektrycznej. Mogą być instalowane bezpośrednio obok siebie. Ponadto moduły firmy Weidmüller są dostępne w wersjach z wyjściem 20 A i 40 A. Nasze dostosowane do indywidualnych potrzeb systemy można zatem wyposażyć w najlepiej dopasowane zasilanie.
Kompaktowa komunikacja
W przypadku komunikacji Ethernet między szafą sterowniczą a stacjami roboczymi, takimi jak te w maszynowni lub biurze towarowym, S-two wykorzystuje w swoich systemach switche Fast Ethernet firmy Weidmüller. Są one wyposażone w wytrzymałe obudowy aluminiowe i są przeznaczone do stosowania w trudnych warunkach przemysłowych. Przy szerokości zaledwie 3 cm, mają własne zasilanie i pozwalają S-two wykonywać w swoich szafach sterowniczych instalacje, które nie zajmują dużo miejsca.
– Dzięki komponentom elektronicznym Weidmüller z dopuszczeniem GL otrzymujemy wysokiej jakości rozwiązanie do zasilania i komunikacji w obrębie naszych dostosowanych systemów sterowania dla statków, wyjaśnia pan Ihnen. – W połączeniu z kompleksowymi usługami oferowanymi przez zespół Weidmüller te komponenty idealnie pasują do naszych systemów.