Wiele statków ma system elektryczny z uziemieniem pływającym. Oznacza to, że minus na 24 V DC może nie mieć takiego samego potencjału, jak ziemia (kadłub) statku. Przepisy wymagają rozłączenia bezpiecznikiem + i - w celu wyeliminowania przepływu prądu w obwodzie. Użycie elektronicznego monitorowania obciążeń/bezpieczników zmniejszy ryzyko awarii systemu sterowania, np. przeciążenia spowodowanego wadliwym komponentem / odbiornikiem lub zwarcia spowodowanego uszkodzeniem kabla.
Przy zastosowaniu maxGUARD można uniknąć ryzyka, gdy przetężenie przekracza możliwości zasilacza impulsowego: napięcie DC spadnie z powodu zadziałania wewnętrznego zabezpieczenia zasilacza. Możliwe jest również rozłączenie kabli o dużym i małym przekroju między bezpiecznikiem a odbiornikiem, gdy bezpiecznik zwłoczny wyłączy całe napięcie DC. W obu przypadkach system sterowania może stracić zasilanie na ponad 20 ms (przepisy) i wyłączyć się.
System maxGUARD jest łatwo skalowalny ze względu na modułową budowę. Umożliwia on szybkie łączenie dzięki kolorowym mostkom poprzecznym.
Jeśli niezbędne jest rozłączenie plusa i minusa, aby mieć pewność, że uszkodzony przewód komponentu jest całkowicie odłączony, zaleca się użycie wersji maxGUARD z 2 biegunami.
Przed zastosowaniem maxGUARD, firma Rolls-Royce Bergen Diesel wykorzystywała 1 bezpiecznik 1-biegunowy z 1 przekaźnikiem na obciążenie, połączonymi ze sobą w celu utworzenia rozwiązania 2-biegunowego. Po zastosowaniu systemu maxGUARD firma oszczędza dużo czasu na okablowaniu i zamawianiu komponentów do swojego systemu. Aby oszczędzić jeszcze więcej czasu, klient zamówił kompletny system maxGUARD dla wszystkich swoich zastosowań.