Temat: Przyjęcie roli katalizatora napędzającego działalność dystrybucyjną i zapanowanie nad nieustannie zmieniającymi się wymaganiami rynkowymi dzięki pionierskiemu sposobowi myślenia, elastycznej ofercie i usługom
Czas czytania: 3 minuty
Roger Kroon, wiceprezes Global Distribution Management
Kieruję działem Global Distribution Management w firmie Weidmüller. Mój zespół wyspecjalizowanych ekspertów ds. dystrybucji i ja mamy za zadanie zabezpieczać długoterminowe i wzajemnie korzystne stosunki partnerskie z naszymi dystrybutorami i tworzyć prawdziwą wartość dodaną dla naszych klientów.
Szczerze mówiąc, „zmiana” prawdopodobnie nie jest czymś, o czym ludzie chcą myśleć, budząc się w poniedziałkowy poranek. Pracuję w sektorze przemysłowym od końca lat 90. i mogę powiedzieć tyle: od zawsze towarzyszą mi zmiany.
Kiedy przejąłem odpowiedzialność za dystrybucję globalną w Weidmüller nieco ponad rok temu, ponownie stanąłem w obliczu licznych zmian. Nie tylko ze względu na moje stanowisko. Co ważniejsze: nowi partnerzy biznesowi i fantastyczny zespół ds. dystrybucji w Weidmüller, z którym teraz będę blisko współpracował.
Kiedy myślę o ostatnich 14 miesiącach, mogę powiedzieć, że zmiany umożliwiły mi stworzenie wielu nowych, mocnych relacji z innymi osobami.Zmiany nieustannie mi towarzyszą i pokazują, jak cieszyć się każdym nowym wyzwaniem.
Podczas czytania prasy branżowej, a zwłaszcza podczas rozmów z naszymi partnerami, raz po raz staje się dla mnie jasne: ciągłe zmiany to nowa normalność! Postęp technologiczny zmienia oczekiwania odbiorców końcowych w zakresie sprzedaży hurtowej dla przemysłu. Dla nas oznacza to, że szeroka oferta z najnowszymi innowacjami to za mało. Wymagane jest doradztwo ekspertów w zakresie rozwoju nowych technologii oraz szkolenie instalatorów, aby stawali się „ekspertami ds. rozwiązań”.
Jednak w miarę, jak technologia staje się coraz bardziej wzajemnie połączona i złożona, trudno znaleźć proste rozwiązania. Stąd moja wskazówka: to nie droga dla indywidualistów! Aby zapewnić pierwszorzędną obsługę klientów i odnosić sukcesy, należy polegać na odpowiedniej sieci partnerów i pozwolić, aby współpraca opierała się na mocnych stronach partnerów.
Wraz z moim zespołem postawiliśmy sobie za cel połączenie zalet naszych partnerów handlowych oraz firmy Weidmüller, aby zapewnić długoterminowe i wzajemnie korzystne partnerstwa oraz by połączyć to, co działa i co ma znaczenie.
W czasach koronawirusa i w długoterminowej perspektywie na płaszczyźnie technologicznej z przemysłowym IoT oraz coraz większą automatyzacją i digitalizacją pionierski duch i elastyczność są niezbędne do zapanowania nad wszystkimi wyzwaniami! W poszukiwaniu przyszłościowych rozwiązań nauczyłem się, że spojrzenie w przeszłość może być świetnym źródłem inspiracji.
Przeszłość Weidmüller jest dowodem na to, że pionierski duch i pragnienie innowacji są głęboko zakorzenione w DNA naszej firmy: począwszy od pierwszych izolowanych tworzywem sztucznym bloków zacisków i klasycznych narzędzi, takich jak STRIPAX, poprzez rozszerzenie naszej oferty do ponad 30 000 produktów w ofercie i ponad 40 innowacji rocznie. W ciągu ostatnich 70 lat ewoluowaliśmy od wprowadzenia nowatorskich złączek do wdrażania innowacyjnego przemysłowego IoT. Nasz pionierski duch wzbudza zaufanie naszych partnerów handlowych. Przyczynia się również do umiejętności sprostania nowym wyzwaniom w nadchodzących latach.
Zapanowanie nad zadaniem na skalę globalną jest ogromnym wyzwaniem. Jeszcze większym wyzwaniem jest wprowadzenie zmian na takiej płaszczyźnie. Na szczęście w Weidmüller mam bardzo zaangażowany zespół ds. sprzedaży, który zna lokalne rynki i trzyma rękę na pulsie, bo wie, co motywuje naszych dystrybutorów.
Aby skupić się na usługach, które tworzą wartość dodaną dla naszych partnerów, będę pracował wychodząc poza moją strefę komfortu! W końcu intensywna wymiana wiedzy na temat korzystania z nowych technologii, aż po wspólne konsultacje z klientami końcowymi i opracowanie indywidualnych rozwiązań sprawiła, że zdałem sobie sprawę, że praca na rynku, który charakteryzują ciągłe zmiany jest naszą siłą.
Naszym celem jest zapewnienie pełnego pakietu naszym partnerom dystrybucyjnym: z jednej strony dostarczamy im sprawdzone i przyszłościowe produkty. A z drugiej strony dajemy im wgląd w naszą technologię i rozwój rozwiązań oraz zachęcamy do prowadzenia otwartego dialogu, aby wzajemnie się kształcić i przygotowywać na nowe wyzwania.
Dlatego jedno jest pewne: stawianie czoła wyzwaniom i troska o to, by obejmować wszystkie obszary – od produktów po innowacyjne rozwiązania i usługi – czynią nas lepszym partnerem dla dystrybutorów!
Podsumowując: wykorzystywanie mocnych stron w silnych partnerstwach zwiększa naszą atrakcyjność dla klientów końcowych i instalatorów. W rezultacie oznacza to, że w czasach zmian skupianie się na „całości” dobrze odbija się na „sprzedaży”.
Roger Kroon
Doradztwo techniczne