Należyta staranność w zakresie ochrony praw człowieka

Firma Weidmüller, jako przedsiębiorstwo rodzinne, respektuje i wspiera przestrzeganie uznanych na arenie międzynarodowej standardów praw człowieka:

  • Powszechna deklaracja praw człowieka ONZ
  • Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych
  • Deklaracja ILO dotycząca podstawowych zasad i praw pracowniczych
  • Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka
  • Dziesięć zasad inicjatywy ONZ Global Compact

Uważamy prawa człowieka za podstawową część odpowiedzialnego ładu korporacyjnego. Nasz kodeks postępowania zawiera te zasady i zasady przewodnie. Jest wiążący dla naszych pracowników i partnerów oraz ma zastosowanie we wszystkich filiach, zakładach produkcyjnych i oddziałach na całym świecie. Jako uczestnik inicjatywy ONZ Global Compact jesteśmy zaangażowani w obronę praw człowieka i poszanowanie praw pracowników i ich przedstawicieli. Jesteśmy zaangażowani w zapobieganie, łagodzenie i, w miarę możliwości, eliminowanie negatywnych skutków dla praw człowieka w ramach naszej działalności biznesowej na całym świecie. Odpowiedzialność społeczna jest dla nas kluczowym elementem długofalowego sukcesu naszej firmy. Aby ustalić jednolitą normę społeczną w ramach Grupy Weidmüller i wykazać przestrzeganie wartości społecznych, firma Weidmüller wprowadziła swoje zasady dotyczące praw człowieka i godnej pracy w oparciu o normy SA 8000 i ISO 26000. Zasady te obowiązują naszych pracowników i partnerów biznesowych.

Niemiecka ustawa o łańcuchu dostaw

Przestrzeganie praw człowieka i ochrona środowiska, a także zrównoważone działania mają ogromne znaczenie dla firmy Weidmüller jako przedsiębiorstwa rodzinnego. Aby spełnić obowiązki w zakresie należytej staranności wynikające z niemieckiej ustawy o należytej staranności korporacyjnej w łańcuchach dostaw, a także aby sprostać wymogom naszej odpowiedzialności korporacyjnej, ustanowiliśmy odpowiednie środki i procesy monitorowania i zapewniania zgodności.
Obejmuje to w szczególności odpowiedni system zarządzania ryzykiem i kontrole należytej staranności w celu identyfikacji potencjalnych zagrożeń i naruszeń praw człowieka i środowiska, które obejmują zarówno nasze własne działania biznesowe, jak i nasz zewnętrzny łańcuch dostaw. Za kwestie wewnętrzne w tym zakresie odpowiada Komitet Praw Człowieka (Komitet ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu), na którego czele stoją dwie osoby będące specjalistami w dziedzinie praw człowieka. Komitet bada potencjalne zagrożenia i naruszenia oraz, w razie potrzeby, opracowuje i monitoruje strategie migracji.
Oprócz wewnętrznego działu ds. zgodności grupy, który wchodzi w skład Komitetu Praw Człowieka, pracownicy i osoby trzecie mogą również kontaktować się w sposób poufny z dr. Carstenem Thielem von Herffem, zewnętrznym rzecznikiem praw obywatelskich Grupy Weidmüller (w razie potrzeby anonimowo). Zgłoszenia potencjalnych skarg traktujemy bardzo poważnie i badamy je z należytą starannością, aby zaradzić wszelkim naruszeniom zidentyfikowanym w ramach naszych możliwości.

Kodeks postępowania

Odpowiedzialne zachowania społeczne zgodne z odpowiednimi regulacjami prawnymi są dla Grupy Weidmüller czymś oczywistym. Kodeks postępowania Grupy Weidmüller, który jest naszą ogólnoświatową normą etycznych form prowadzenia działalności biznesowej, określa zasady zarządzania dla naszej firmy i pracowników w zakresie naszej działalności biznesowej/gospodarczej. Jest on oparty na kodeksie postępowania ZVEI-VDMA. Oba stowarzyszenia ZVEI e. V. – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Elektronicznego i Cyfrowego oraz VDMA e. V. – Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Maszyn i Urządzeń wspólnie opracowały ww. kodeks postępowania. Firma Weidmüller postępuje zgodnie z tymi zasadami etycznymi i włączyła kodeks postępowania do swoich procesów na całym świecie. Jest on wiążący dla naszych pracowników i partnerów.

Zrównoważone zamówienia publiczne

Nasz system zarządzania dostawcami jest oparty na udokumentowanym procesie oceny, kwalifikacji i zarządzania naszymi dostawcami. Ponadto kodeks postępowania firmy Weidmüller dla dostawców definiuje odpowiednie oczekiwania i wymagania wobec naszych dostawców. Wszyscy nasi dostawcy stosują się do naszego kodeksu postępowania. Oprócz norm wysokiej jakości muszą być również spełnione nasze wymagania dotyczące bezpieczeństwa pracy, ochrony środowiska i etyki zawodowej. Jest to regularnie kontrolowane przez certyfikowanych audytorów, a środki poprawy są wspólnie uzgadniane. W ten sposób firma Weidmüller dąży do długoterminowego partnerstwa i ciągłego doskonalenia. Dzięki temu kompleksowemu procesowi zarządzania dostawcami zapewniamy również możliwość realizacji zobowiązań oraz identyfikowania i unikania wąskich gardeł. W 2022 r. odsetek nowych dostawców na całym świecie, którzy zostali poddani audytowi wstępnemu, wynosił 36 procent. Po ustąpieniu pandemii COVID-19 planowane jest nadrobienie odroczonych audytów na miejscu u dostawców w 2023 roku. Celem jest również dokonanie przeglądu procesu planowania kontroli poprzez rozszerzenie kryteriów krytycznego znaczenia produktów oraz rozszerzenie kwestionariuszy kontroli o nowe wymagania prawne.

Minerały związane z konfliktami

Stosujemy środki należytej staranności, aby uniknąć wykorzystywania minerałów związanych z konfliktami zbrojnymi w naszych produktach i zapobiegać naruszaniu praw człowieka, korupcji i finansowaniu ugrupowań zbrojnych lub innym tego rodzaju kwestiom. Aby zachować zgodność z amerykańskimi przepisami SEC, wielu klientów Weidmüller musi ujawniać, czy kupowane przez nich produkty pochodzą z Demokratycznej Republiki Konga, czy z krajów sąsiednich. Te „minerały związane z konfliktami” to cyna, tantal, wolfram, złoto i ich pochodne. Aby zapewnić przepływ informacji łańcucha dostaw, ustanowiono już odpowiednie procesy w dziedzinie zarządzań dostawcami. W przypadku dalszych pytań w tym temacie prosimy o kontakt z obsługą klienta. Można tam również uzyskać nasz aktualny szablon zgłaszania minerałów związanych z konfliktami (CMRT).

Deklaracja w sprawie ochrony klimatu

W interesie zrównoważonego rozwoju i naszej globalnej odpowiedzialności zobowiązujemy się do proaktywnego promowania ochrony klimatu i działań na rzecz realizacji Porozumienia Paryskiego w sprawie zmian klimatu. Kierujemy się przy tym najważniejszymi założeniami strategii ochrony klimatu UE oraz innymi stosownymi celami krajowymi i międzynarodowymi.

Firmy chroniące klimat

Od 2013 r. jesteśmy aktywnym członkiem grupy firm chroniących klimat , niemieckiej sieci biznesowej. Jesteśmy zaangażowani w realizację ambitnych celów ochrony klimatu i efektywności energetycznej oraz współpracujemy w celu optymalizacji zużycia energii i ochrony klimatu.

Certyfikacje i zgodność

Zintegrowany system zarządzania i certyfikaty

Firma Weidmüller stworzyła zintegrowany system zarządzań (IMS), który łączy w sobie zarządzanie jakością, zarządzanie ochroną środowiska, zarządzanie zużyciem energii, zarządzanie bezpieczeństwem pracowników i inne systemy zarządzania, zapewniając w ten sposób holistyczne i spójne podejście do zarządzania. Wszystkie informacje na temat IMS i aktualnych certyfikatów znajdują się tutaj.

Zgodność produktów i deklaracje zgodności

Przywiązujemy ogromną wagę do bezpieczeństwa i zgodności naszych produktów i zawsze pracujemy nad ich zapewnieniem. Wszystkie istotne informacje dotyczące zgodności produktów i deklaracji zgodności (w tym z dyrektywami RoHS i REACH) znajdują się tutaj.

Skrzynka pocztowa dotycząca zgodności

Naruszenia naszego Kodeksu postępowania traktujemy bardzo poważnie. Aby szybko je wykrywać i zapewnić wszystkim bezpieczny sposób ujawnianie nieetycznych zachowań, założyliśmy skrzynkę pocztową dotyczącą zgodności oraz wprowadziliśmy w życie odpowiednie procedury.