Oprócz wewnętrznych osób kontaktowych (np. ds. zgodności z zasadami grupy), kolejnym sposobem poufnego zgłaszania skarg, bezprawnego postępowania i naruszenia przepisów wewnętrznych w Weidmüller lub w firmach powiązanych z Weidmüller jest Rzecznik. Jego celem jest zapobieganie szkodom wobec pracowników, partnerów biznesowych i samej firmy Weidmüller.
Obecni lub byli pracownicy Weidmüller oraz partnerzy biznesowi mogą kontaktować się z zewnętrznym Rzecznikiem za pomocą wskazówek (anonimowo, jeśli jest to pożądane).
Korzystanie z usług Rzecznika przez osobę zgłaszającą informacje jest bezpłatne. Aby uzyskać dodatkowe informacje, jak złożyć skargę i jak z nią postępować, zobacz poniższy FAQ.
Loebellstraße 4
D - 33602 Bielefeld
Telefon: +49 (0)521 / 55 7 333 0
Telefon komórkowy: +49 (0)151 / 58 2 303 21
E-mail: ombudsman@thielvonherff.com
Platforma raportowania:https://report-tvh.com/
Strona domwa:https://www.thielvonherff.de/
Pracownicy, partnerzy biznesowi, a także podmioty zewnętrzne mają prawo zgłosić okoliczności, które wskazują na naruszenie prawa lub wewnętrznego regulaminu. Rzecznik odbiera te zgłoszenia. Oferuje on prawnie chroniony i poufny obszar poza firmą. Informuje sygnalistę o jego / jej prawach i sposobie postępowania. Jedynie za zgodą sygnalisty [1] Rzecznik przekazuje zgłoszenie swojej osobie kontaktowej w przedsiębiorstwie. Rzecznik może być zaangażowany w proces jako osoba zaufania. Jako osoba kontaktowa jest on dostępny dla sygnalisty w każdej chwili.
[1]To i inne odwołania do osób, zawsze odnoszą się do osób lub grup osób każdej płci, ponieważ w rozumieniu Karty Różnorodności wszystkie osoby mają wobec nas taką samą wartość, niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, religii, niepełnosprawności czy orientacji seksualnej. Wybór słów ma na celu jedynie uproszczenie językowe tekstu.
Do Rzecznika mogą zwrócić się wszyscy pracownicy i podmioty zewnętrzne, takie jak dostawcy lub usługodawcy.
Do Rzecznika wpływają zgłoszenia o naruszeniach prawa i regulaminów wewnętrznych. Głównym celem jest wyjaśnienie i zapobieganie przestępstwom gospodarczym, przestępstwom w zakresie rachunkowości oraz szkodom majątkowym. Można jednak również zgłaszać wszelkie naruszenia wewnętrznych wytycznych, np. Instrukcji antykorupcyjnej.
Tak. Sygnalista sam decyduje, jaką informację przekaże Rzecznikowi i jaką informację Rzecznik w następnym etapie powinien przekazać przedsiębiorstwu. Jedynie w razie nadużycia, tj. celowo nieprawdziwych informacji, Rzecznik może przekazywać informacje nawet wbrew woli sygnalisty. Rzecznik wyjaśni tę kwestię przy pierwszym kontakcie.
Nie, z Rzecznika może korzystać każdy bez opłat.
Tak, sygnaliści mogą również z Rzecznikiem kontaktować się anonimowo. Dotyczy to już pierwszego kontaktu z Rzecznikiem. W razie potrzeby Rzecznik będzie następnie chronił anonimowość sygnalisty w stosunku do przedsiębiorstwa.
Zgłoszenie będzie rozpatrywane zgodnie z prawem i regulaminem wewnętrznym, z uwzględnieniem interesów wszystkich zainteresowanych stron. W tym celu, po uprzedniej analizie, Rzecznik przekazuje informacje swojej osobie kontaktowej w przedsiębiorstwie.
Sygnalista może w każdej chwili skontaktować się z Rzecznikiem, aby uzyskać informacje na temat statusu sprawy. Najpóźniej po zamknięciu sprawy sygnalista zostanie poinformowany przez Rzecznika o wyniku zgłoszenia w zakresie dopuszczalnym przez prawo.
Nie, Rzecznik nie może reprezentować sygnalistów w postępowaniach urzędowych lub sądowych. W związku z tym Rzecznik nie może podejmować żadnych działań w celu egzekwowania indywidualnych praw lub roszczeń sygnalisty przed sądem.
Tak. Rzecznik działa jako niezależny prawnik i nie podlega żadnym instrukcjom przedsiębiorstwa dotyczącym merytorycznego rozpatrzenia sprawy. Rzecznik na podstawie własnej staranności podejmuje decyzję, czy i w jakim zakresie może przekazać sprawę zgłoszoną mu do przedsiębiorstwa.
Pierwszy kontakt można nawiązać poprzez rozmowę telefoniczną, e-mail, SMS, pocztą lub podczas spotkania.
Tak, każdy pracownik nadal może skontaktować się ze swoim przełożonym, radą zakładową, działem ds. zgodności z przepisami i zarządem.
Tak. Sygnalista jest chroniony. Wszelkie działania odwetowe przeciwko sygnaliście nie będą tolerowane.
Pomimo wielokrotnego wyrażania sceptycyzmu, w przypadku mianowania Rzecznika przypadki denuncjacji są bardzo rzadkie. Niemniej jednak Rzecznik informuje sygnalistę na wstępie rozmowy, że nadużywanie systemu sygnalizowania o nieprawidłowościach nie będzie tolerowane i że Rzecznik jest zobowiązany przekazać szczegóły osobowe sygnalisty przedsiębiorstwu w przypadku umyślnego, tj. świadomego nadużycia. W każdym razie pracownicy, którzy celowo nadużywają systemu sygnalizowania o nieprawidłowościach, mogą ponieść konsekwencje dyscyplinarne.
Rzecznik zapewnia spełnienie ustawowych obowiązków przechowywania danych oraz przestrzeganie przepisów prawa dotyczącego ochrony danych. Gromadzone dane osobowe ograniczają się do informacji na temat tożsamości osoby zgłaszającej nieprawidłowości i osoby lub osób, których dotyczą. Pracownik firmy odpowiedzialny za ochronę danych regularnie sprawdza zgodność zarządzania ochroną danych sygnalisty.
Nie, obowiązuje domniemanie niewinności. Każde zgłoszenie będzie badane zgodnie z prawem i przepisami wewnętrznymi, z uwzględnieniem interesów wszystkich zainteresowanych stron. Dopiero po zamknięciu sprawy zostanie podjęta decyzja o możliwych środkach.
Dopóki informacja była podawana w dobrej wierze, tj. nie była celowo nieprawdziwa, sygnalista nie musi obawiać się żadnych konsekwencji.
Nie, kontakt z Rzecznikiem jest dobrowolny. Został on powołany jako dodatkowy punkt kontaktowy.
Tak. Zawsze możesz osobiście odwiedzić Rzecznika i przeprowadzić poufną rozmowę.
Tak.
Tak, koszty podróży są zwracane przez przedsiębiorstwo. Ugoda zostaje podjęta przez Rzecznika, tak aby zachować anonimowość ‒ w miarę potrzeby ‒ również tutaj.
Tak. Sygnalista zostanie poinformowany przez Rzecznika o wyniku dochodzenia w zakresie prawnie dopuszczalnym najpóźniej po zamknięciu sprawy.
Nie. Jeżeli Rzecznik zostanie wezwany jako świadek w postępowaniu karnym, cywilnym lub innym, ujawni on nazwisko i tożsamość sygnalisty szukającego porady tylko wtedy, gdy uzyskał na to wyraźne zezwolenie zarówno od przedsiębiorstwa, jak i od sygnalisty.
Tak. Początkowo można kontaktować się z Rzecznikiem z zachowaniem całkowitej poufności. Rzecznik informuje sygnalistę o jego lub jej prawach na początku rozmowy. Dopiero na końcu rozmowy sygnalista decyduje, czy i w jakiej formie informacja powinna zostać przekazana do przedsiębiorstwa.
Można się również skontaktować z Rzecznikiem, jeżeli sygnalista sam popełnił przestępstwo. Z jednej strony Rzecznik może poinformować sygnalistę o jego lub jej prawach; z drugiej strony, ujawnienie się w ramach istniejącego stosunku pracy jest oceniane pozytywnie i może mieć łagodzący wpływ na karę w ewentualnym późniejszym postępowaniu sądowym.
Nie. Tylko w ściśle określonych wyjątkowych przypadkach naprawdę poważnych przestępstw kryminalnych istnieje obowiązek przekazania do prokuratury zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa.
W takim przypadku Rzecznik może skontaktować się bezpośrednio z kierownictwem przedsiębiorstwa.
Nie można na to odpowiedzieć w sposób ogólny. Istnieją zgłoszenia, które można przetworzyć w sposób rozstrzygający w ciągu kilku godzin. W przypadku szeroko zakrojonych dochodzeń przetwarzanie może potrwać kilka tygodni.